Ons laatste verslag

24 juni 2018 - Canada, Verenigde Staten

23 juni zaterdagWe vertrekken van de camping in Owen Sound en rijden vandaag naar Brampton onze eindbestemming. Maar eerst gaan we naar de Inglish waterval. Hier waren we gisteren al heel even, maar vanwege het parkeergeld hadden we besloten om deze vandaag aan te doen want dan hebben we meer tijd.Gelukkig maar want dit is een prachtige waterval. Na een paar uurtjes vertrekken we weer. Onderweg niet veel beleeft en via een zeer uitgebreid wegenstelsel komen we aan in Brampton.We komen op de camping Indian Line” te staan.De naam is mooier dan onze plekken. We staan echt tussen wat wij zouden noemen “kampers”. Sommige met zoveel rotzooi dat “van der Veer” (onze plaatselijke sloperij) er jaloers op zou zijn.Maar eerst maar eens eten, want het is inmiddels 18.00 uur. We gaan een lokaal eethuisje in waar ze veel Surinaams, Jamaicaans eten maken. We bestellen roti.De mannen zijn stoer en eten wat er voorgezet wordt, een pannenkoek een met vlees en de andere met kip.De vrouwen krijgen ook een pannenkoek met kip er in.Werkelijk de hele kip, van strotje tot botje. Brrr….Terug op de camping wordt het koffers inpakken….en uitpakken….en inpakken…..Hoe hebben we alles toch meegekregen??? Ineens paniek.Er is een kofferweger aanwezig en die geeft aan dat een van de koffers wel 32 kilo weegt terwijl hij op de heenreis ongeveer 18 kilo woog.Zoveel souvenirs gekocht??Blijkt dat de weger op Engelse maten van ponden stond. Gelukkig.S Avonds maar weer gekaart en morgen zien we wel wat we doen, misschien Toronto nog eens.24 juni zondagVandaag worden we wakker van de regen en er is weer een waterval in een van de campers. Je wordt er moe van.Straks maar eens even overleggen wat we gaan doen. We besluiten de regen af te wachten en maar in de buurt te blijven.We maken een wandeling en lopen richting Brampton. In deze buurten wonen alleen maar Sikh en donkere mensen. Jamaicanen ofzo.Dan komen we bij een buurtcentrum en gaan daar naar binnen want ze hebben internet en ondertussen is het buiten harder gaan regenen.Laten we proberen Tristan eens te face timen, dat probeert die kleine boef al een paar keer met ons, wat hem maar niet lukt, want we hebben sporadisch WiFi.We komen er achter dat het al acht uur is in Nederland. Dan zijn pa maar eens proberen en ja hoor we krijgen contact.Die heeft hard gewerkt in zijn nieuwe woning en wacht met smart op ons, de oudjes om een handje te helpen. Wacht maar jongelui wij komen aan t eind van de week wel behangen en zo. Maar alleen als we zijn uitgeslapen.Weer op stap en we komen bij een Walmarkt en een overdekt centrumpje waar hele kleine units te huur zijn. Die mensen, veelal Hindoestanen of Sikh, bedrijven een winkeltje van kledingzaak, horloge, goud, telefoon en schoenen enz, enzDat unitje is misschien 2 bij 3 meter. Onvoorstelbaar!!Nu nog even bij Poppey wat eten en we nemen twee broodjes met crispy kip. Cajun!! Heet….van smaak, maar wel lekker.Daar zien we op de TV dat de Gaypride in Toronto wordt gehouden, dus maar goed dat we niet gegaan zijn.We halen bij de Walmarkt nog wat pasta, gehakt en saus en gaan weer richting camping. De regen begint weer en omdat er naast het centrum een busstation is nemen we de bus. We moeten eigenlijk voor ons vieren CAD 18,= betalen en Bert heeft alleen maar CAD20,= De buschauffeur, ook een Sikh, heeft geen geld terug en hij wil ook die 20 dollar niet aannemen.Linda tovert nog CAD 8.= tevoorschijn en daar doet hij t dan voor.Jullie zijn zulke aardige mensen, jullie Nederlanders zegt hij.Hij stopt ook nog speciaal voor ons bij het kruispunt van de camping. Zo aardig.We eten vanavond lekker Italiaans en gaan na de afwas nog douchen en weer de koffers uitpakken…en inpakken.Maandag leveren we onze campers in en we vliegen dan ’s middags om 17.15 uur terug naar Nederland waar we om 06.30 uur De volgende morgen aankomen.Onze vlucht is de KL 692.Wij hebben genoten hebben van onze reis.Hopelijk hebben jullie genoten van onze verslagen.Bedankt voor jullie lieve en leuke reacties.Dikke knuffel van ons.Zometeen als we weer thuis zijn doen we het weer lijfelijk.Linda, Bert, Pieter en Hannie

1. Rombout:
    25 juni 2018
    Geniet van de laatste dag!
  2. Marijke:
    25 juni 2018
    goede vlucht terug en rust in het vliegtuig maar een beetje uit van alles.
  3. Erna Groen:
    25 juni 2018
    Goede vlucht en geniet nog even. In het vliegtuig lekker bijkomen van alle belevenissen😉😙
  4. Leida:
    goede vlucht terug en uiteraard tot gauw knuffel voor julie alle 4
  5. RoCo:
    25 juni 2018
    Veilige en rustige reis terug naar Nederland. Wij hebben genoten van jullie verhalen en zijn benieuwd naar alles wat jullie nog meer hebben beleefd. Jullie zitten vast vol verhalen en indrukken. Eerst maar eens bijtanken van deze prachtige reis en jullie kinderen en kleinkinderen in de armen sluiten.😍
    Nog een paar 1000 km te gaan en jullie zijn weer in ons tropische Nederland. Hier geen regen verwacht de komende week😂