Quebec

11 juni 2018 - Canada, Verenigde Staten

Hallo volgers,

Na het ontbijt vertrokken we richting Quebec.
We vervallen in herhaling maar wat zijn de wegen slecht. Je hebt het gevoel dat de hele camper uit elkaar valt.
Natuurlijk na een uurtje rijden zijn we gestopt bij de Mac om daar de mails binnen te halen en om even te appen.
We komen nu op een mooie weg waar we door de natuur rijden. Er staat een bord langs de weg waarop staat “pas op overstekende elanden” net zo een bord als wij kennen voor herten.
Maar we hebben nog geen eland of beer gezien, wel een dode das, stekelvarken, wasbeer en iets onbekends. Zielig zo langs de weg.
Er zijn hier veel rivieren die allemaal richting Saint Lawrencebaai stromen.
Bij Quebec worden de wegen iets beter. Ineens zien we links van de weg een mooie waterval.
We hadden een camping uitgezocht en we gingen van de weg af.
De mensen in dat dorpje hebben ons tweemaal voorbij zien komen want de navigatie viel uit midden in dat dorp. En dan zijn het geen rechte wegen maar steile hellingen waar we tegen op moesten rijden.
Toen we voor de derde keer dreigden het dorp te passeren hebben we de Campers langs de weg gezet en hebben op goed geluk een bewoner aangesproken. Nu moeten jullie weten dat iedereen hier Frans spreekt en er een strijd heerst tussen het Engelstalig gedeelte en Franstalig gedeelte van Canada. Net Vlaanderen en Wallonië.
Aangezien ons Frans niet vloeiend is was het natuurlijk een uitdaging om deze bewoner aan te spreken. Maar…..hij sprak een little bit english. Maar toen wij hem naar de camping vroegen haalde hij meteen zijn vrouw erbij want zij kwam uit het Engels sprekende gedeelte van Canada. 😜
Wat bleek de camping waar naar we op zoek waren was nu een kartbaan geworden. Tja en daar konden we dus niet kamperen.
Maar die mevrouw was zo vriendelijk om helemaal uit te leggen waar we naar toe moesten.
En daar zijn we nu, prachtige camping waar ‘s winters veel aan wintersport wordt gedaan.
En we kregen ook nog visite van een heel eigenwijze eekhoorn die onze hotpinda’s kwam pikken.
Zal een filmpje meesturen.
De avonden en nachten zijn hier koud dus na de bbq en natuurlijk een fikkie te hebben gestookt zijn we binnen gaan zitten en hebben gezellig een kaartje gelegd.
Morgen 11 juni gaan we naar Taddousac waar we hopelijk walvissen kunnen spotten.
Groetjes Linda, Bert, Pieter en Hannie

Wordt vervolgd.

1. Sabrina:
    11 juni 2018
    Helaas geen filmpje te zien
    Veel plezier met walvissen spotten
  2. Erna Groen:
    11 juni 2018
    Jammer idd geen filmpje. Maar we genieten mee😉
  3. Linda, Bert, Pieter en Hannie:
    11 juni 2018
    Filmpje wordt vanavond door Rick op de sitevgezet
  4. RoCo:
    11 juni 2018
    Wat een water 🌊 gelukkig geen hemelwater. Op naar de 🐳🐬🐋. Geinig die eekhoorn die hete nootjes eet🐿. Vanavond komt hij/zij jullie bier voorraad plunderen, let maar op😂
    Knuffies wij dus.
  5. Leida:
    12 juni 2018
    wat mooi kijk uit naar de vele fotis verhalen en filmpjes kus van ons
  6. Rick:
    12 juni 2018
    Babbel de broer van knabbel staat onder het kopje video’s