Taddousac

12 juni 2018 - Canada, Verenigde Staten

Hallo volgers,

Nadat we de mooie natuurcamping hebben verlaten gaan we eerst naar een skihut naast de camping.Ze hebben hier goede WiFi. We hebben even met het thuisfront geappt.Nu op weg naar Taddousac. Snelwegen zijn er niet dus gaan we door dorpjes en natuurgebieden.We komen prachtige bergmeren tegen met hier en daar een huisje aan de oever.Als je weleens een film hebt gezien met b.v. een schrijver die inspiratie moet opdoen of iemand die even tot zichzelf moet komen, nou zulke meertjes zijn het. Heel idyllisch.En dan ineens houdt de weg op en moeten we de veerpont op, die ons naar de overkant brengt.En gratis he, want je moet maar denken een brug bouwen is een stuk duurder.We komen in Taddousac en vinden onze uitgezochte camping.We hebben een plek in het bos waar we met de Campers in een “rondje” kunnen staan als indianen rond een kampvuur.Na een drankje  gaan we richting dorp lopen. Het waren steile wegen naar beneden en eigenlijk moest dat voor ons een waarschuwing zijn. Maar wij Hollanders gaan natuurlijk stug door. Het was een aardig plaatsje met prachtige vergezichten over de baai. De winkels en de bootverhuur waren gesloten dus wij weer naar boven. Mijn hemel we moesten wel drie keer op adem komen. PfffBoven keken we nog even naar de was die in de machines zat en toen richting een restaurantje vlak naast de camping.De porties zijn echt gigantisch dat kon zelfs Bert niet op.Bij het afrekenen kregen we allemaal een snoepje.Getverdegetver…..als je WC eend hebt geroken zo smaakten die snoepjes.😝😤Nu gaan we weer richting Taddousac met een camper en gaan zien of we een boot kunnen huren en boodschappen doen.De boot is gehuurd om 13.00 uur plaatselijke tijd.De boodschappen doen we in een klein winkeltje waar we eerst een trap op moeten om binnen te komen. Ze verkopen wel van alles maar hebben de prijzen met een hark geschreven. De volgende winkel is ongeveer 40 kilometer verderop en het is al half twaalf dus dan missen we de boot, dus hier maar het hoogst noodzakelijke gekocht.Op naar de boot. Precies op tijd varen we af en pikken verderop nog wat passagiers op.Gelukkig voor ons schijnt de zon.Maar dan midden op de Lawrencebaai waait het zo verschrikkelijk hard en is het stervens koud.Als jullie ooit deze tocht willen doen neem dan een muts en een dikke jas mee. Nou we hebben jammer genoeg geen vinnetje gespot. Het was zo spannend dat Bert zijn oogjes dicht heeft gedaan. Achteraf bleek dat hij zich niet prettig voelde door het hotseklotsen van de boot.🤒De boot is na ongeveer anderhalf uur de rivier “Le loupe” ingevaren. Tussen de bergen was het aangenaam met een warm briesje.Na drie uurtjes varen zijn we weer aan land gegaan en hebben een lekker drankje gedronken op een terrasje. Het weer was subtropisch. Daarna zijn we een cache (geocachen) gaan zoeken en kwamen daardoor in een prachtig natuurgebied.We gaan nu bbq’n en natuurlijk (Bert en bbq) gaat t spetteren.Maar wij bikkels zijn blijven zitten en het gespetter hield uiteindelijk op.Geen fikkie stoken dus vanavond.Morgen vertrekken we richting Alma.Sabrina en Rick van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe huis. We hopen dat jullie hier jullie geluk vinden.Knuffel van ons vieren.Wordt vervolgd.