Alma

14 juni 2018 - Canada, Verenigde Staten

Hallo volgers,

Weer een Up-date van onze reis.
Gisteren 13 juni hebben we Taddoussac achter ons gelaten. Spijtig genoeg geen walvissen kunnen spotten 🙁
We zijn op weg gegaan naar Alma.
Door prachtige natuurgebieden hebben we gereden met links en recht snel stromende rivieren en dan weer rustieke bergmeren.
Als we dan bij een stad komen rijden we door industriegebieden. Kilometers lang waar van alles zit. Garages, deuren en ramen, doe het zelf, en supermarkten.
Een van die supers doen we aan om boodschappen in te slaan voor een dag of twee.
Op het parkeerterrein doen we ons tegoed aan een bakkie soep en een warm stokbrood.
We zitten tenslotte in het Franse gedeelte. 😅
Nadat de inwendige mens weer is voorzien gaan we verder richting Alma.
Was niet zo ver. Maar waar we in Nederland over 50 kilometer een drie kwartier doen, doen we er hier zeker vijf kwartier over.
Het weer wordt steeds dreigender. We komen aan bij een camping dat aan een meer ligt.
Zo groot als het Markermeer, maar dan met rondom watersport gebeuren en zandstranden.
We komen aan het water te staan. Een heerlijk plekje vooral als het mooi weer is.
Helaas hebben we de hele avond en nacht regen gehad. Het is nu 8.20 uur en het regent nog.
Vannacht tegen vier uur werden Pieter en Hannie wakker van een nat bed.
Nee ze zijn nog niet incontinent.
Het dakluik dat boven het voeteneind zit lekt.
Stond Pieter midden in de nacht te proberen om het te repareren, maar aangezien de “Belibus” door iemand (Rick en Sab) in gebruik is zat er niets anders op dan met zijn tweeën op een plaatsje te gaan liggen. Ook dat heeft zijn charme. Vandaag maar hopen dat we het matras en laken droog krijgen en dat het ophoudt met regenen.
Vandaag gaan we naar la Turque. (De Turk hebben we dat plaatsje al genoemd.)
We gaan nu eerst eten. Eieren met bacon.😋
Wordt vervolgd.

1. RoCo:
    14 juni 2018
    Han en Piet, dat is wel heel erg terug naar jullie verkeringstijd😂. Maar een nat bed is balen. Gelukkig zien jullie heel veel mooie gebieden. Jullie hebben er al aardig wat km op zitten, nog steeds geen beer of eland☹️. Maar een wilde eekhoorn is ook leuk. Genieten voor jullie.
    Knuffies RoCo
  2. Marijke:
    14 juni 2018
    hoi luitjes, een industriegebied waar deuren, ramen en garages zitten? logisch dat jullie geen beren en elanden zien, als ze jullie zien aankomen, vluchten ze snel door een deur ofzo. Maar balen dat jullie dak incontinent is. Je kunt er niet een parapluutje boven hangen. Maar misschien is er een droogtrommel te vinden?
    Het is wel een happening hoor en ik heb zomaar het idee, als ik de kaart van Canada bekijk, dat jullie best nog wat verrassingen te zien krijgen.
    liefs Chiel en Marijke