Troubles, troubles

5 juni 2018 - Canada, Verenigde Staten

Hallo volgers

Nadat we gisteren 4 juni om twee uur werden opgehaald is ons avontuur begonnen. Jullie kunnen je niet voorstellen wat voor dag dat was.
Wij dus onderweg met een busje en de chauffeur heette Ralph.
Gepensioneerde, gezellige oude man die waarschijnlijk van indiaanse afkomst was.
Hij moest nog mensen ophalen van het vliegveld, twee volwassenen met twee kinderen.
We hebben het vliegveld drie maal gedaan voordat hij de mensen kon oppikken.
Die stonden n.l. binnen en niet buiten zoals was afgesproken.
 Uiteindelijk na drie kwartier gingen we onderweg naar Brampton.
Nee niet rechtstreeks want Ralph had waarschijnlijk een deal gesloten met een lokale ondernemen die “samosa” (soort vlammetjes maar dan heeeel heet van smaak)maakte.
Dat moesten we proeven. Dus hij daarheen en ja hoeveel wilden we er hebben.
Die kwamen voor onze rekening en hij kreeg daarvoor in de plaats iets lekker wat verpakt werd in een doos. (De smiecht)
Om half vier kwamen we aan bij de verhuurder.
Een bouwkeet met een dixie en drie Campers voor de deur.
En heel speciaal daar werkte Carolyn (afkomstig uit Nederland) die al 40 jaar in Canada woont.
Zij sprak gelukkig voor ons Nederlands.
En er werkt Lisa die twee jaar geleden vanuit Duitsland naar Canada was gekomen
Dus we werden goed begrepen.
Na contact te hebben getekend werden de Campers stuk voor stuk nagelopen.
Bij Bert en Linda was voor zover we konden zien alles in orde.
Bij Pieter en Hannie lag het slaapkamer eruit en dat moest worden gerepareerd wat een paar uur zou duren.
Oké dan gaan we eerst boodschappen doen bij Walmarkt en dan komen we weer hier terug.
Wij met z’n vieren in de camper van Bert en Linda en onderweg. We hoorden al een raar geluidje maar ach dat was de nieuwigheid.
Boodschappen gedaan en met veel verkeerd rijden weer terug bij de verhuurder. Die camper maakte zo een ongelooflijk lawaai, dat was niet oké.
De dames stonden op ons te wachten en hoorden het gelukkig ook.
Weer bellen. Het was ondertussen al half tien en we zouden nooit op tijd op de camping komen.
Die werden uiteindelijk om kwart over elf gebeld met de mededeling dat we niet kwamen.
Want……we gingen in optocht naar de garage en reparatiebedrijf van Canadream en daar stonden twee monteurs klaar om ons op te vangen.
Was al kwart voor elf.
Bleek het de velgen van de wielen te zijn die niet goed vast waren gezet.
De mensen waren heel aardig en we mochten op het terrein overnachten. We kregen stroom en hebben nog een half uurtje Han haar verjaardag gevierd.
Het is nu vijf juni 10.00 uur en wat is er nu weer aan de hand????
De papieren van de camper van Piet en Han zijn er niet en zonder die mogen we niet de weg op.
Nu gaan we echt balen….
Als alles in orde is gaan we straks naar de Niagara watervallen.
Wordt vervolgd.

We hebben weer WiFi en alles is goed gegaan. We zijn om half twaalf vertrokken en zijn nu net aangekomen bij de camping van de niagarawatervallen.

Wordt vervolgd. Dikke Knuf van ons

1. Sabrina:
    5 juni 2018
    Ach jeetje wat een pech.
    In het uiterste geval maar met zijn 4e in 1 camper.
    Hopelijk zijn jullie inmiddels met 2 campers onder weg naar de nigaria watervallen

Li3fs
  2. Leida:
    5 juni 2018
    wow lekker avontuur dan nu maar genieten en han noh van harte grfeliciteerd dikke kus van ond
  3. Marco:
    5 juni 2018
    Alles nu in orde met beide campers?
    Ben ook benieuwd naar wat foto’s ;)
  4. El:
    Jeetje wat een start😱
    Nu alleen nog maar genieten 😘
  5. Liane:
    5 juni 2018
    Wat een ellendige start van jullie vakantie.
    Hopelijk zijn de campers helemaal in orde. Zodat jullie je mooie reis kunnen voortzetten.
  6. RoCo:
    5 juni 2018
    Hoi globetrottertjes, een rommelige start. Maar nu dan toch op de Nia camping. Kun je naar de waterval lopen of moeten jullie dat met de auto doen. Vast wel, want daar is alles verder weg dan je denkt. Dank voor de verjaardagskaart. Die werd speciaal gebracht door de postbode op de fiets. Een special delivery😂. We zijn benieuwd naar het volgende avontuur. Geniet er van. Knuffies Rob en Coby
  7. Marijke:
    6 juni 2018
    Hoi trekkers, als je alle ellende aan het begin hebt gehad, gaat de rest van de reis voorspoedig. Wij zijn benieuwd naar de foto's. Liefs van ons, de bourtangers.
  8. Erna Groen:
    6 juni 2018
    Wat n ellende zeg. Nu maar hopen dat de slechte start vervolgd wordt door een geweldig verder verloop. Hannie nog gefeliciteerd. En nu met volle teugen genieten🤗
  9. Rombout:
    6 juni 2018
    Hoi, zij jullie nu met twee campers onderweg of met 1? Wat bedoelde je met "de slaapkamer lag eruit?". Ontbrak het beddengoed?