De Niagarawatervallen

7 juni 2018 - Canada, Verenigde Staten

Hallo volgers,

Gisteren 6 juni is voor ons een bijzondere dag geworden.
Wij hebben een van de wereldwonderen gezien.
Eerst hebben we uitgebreid ontbeten en ons klaar gemaakt om op weg te gaan naar de "falls" zoals ze hier worden genoemd.
Een kaartje gekocht bij de receptie van de campground om de bus naar de falls te nemen, want lopen was toch wel heel ver weg.
We stapten op de RedLine. Een verlengde autobus en volgens ons zonder schokbrekers want we werden alle kanten omgeslingerd 😜 Wat natuurlijk niet goed is voor je nieren.
Hobbelen maar en onderweg allemaal aparte bedrijfjes tegen komen.
En ja hoor we reden Niagara in en op het einde van de straat, die schuin naar beneden liep zagen we ze al...de watervallen.
Mijn hemel wat een geweld. Als we een beetje sterker WiFi hebben proberen we zoveel mogelijk foto's te plaatsen.
Na heel wat foto's te hebben geschoten gingen we richting boot De Hornblower, waar we in Nederland al tickets voor hadden geboekt.
Bij de aankomst kregen we allemaal een rode poncho. Dat hebben we echt nodig gehad want er kwam via de falls zoveel water naar beneden en er stond zo een harde storm dat we behoorlijk nat waren. Behalve Bert die is snel binnen achter het glas gaan staan.
Maar Linda, Pieter en Hannie (de stoeren) hebben alles gevoeld. En de kapitein van de boot had er duidelijk lol in om de boot zolang mogelijk in die storm en regen te houden.
Maar mensen wat een natuurgeweld, dit kan je je bijna niet voorstellen. Er komt per minuut zoveel water naar beneden daar kan je meer dan 1miljoen badkuipen mee vullen.
Toen we weer op de kant stonden zijn we, na een bakkie koffie , de brug overgestoken naar de USA. Behalve Pieter die geen paspoort bij zich had.
Dan bekijk de de falls vanaf een hoogte, ook indrukwekkend. Bij de Amerikaanse kant zijn we maar niet binnengegaan want we hoorden van een Duitse jongen dat je hele familiegeschiedenis werd gelicht. Naam vader en moeder, evt broers en zussen, vingerafdrukken en het zou ons niet verbazen als je ook DNA af had moeten staan. Nou daar hadden we geen zin in dus zijn we maar weer teruggegaan Niagara in. Het is net Las Vegas in het klein. Speelhallen, wassenbeelden museum, attractie na attractie.
Weer terug op de campground gaan we bbq'n. Normaal is het zo als Bert gaat bbq'n gaat het altijd regenen, maar nu stond hij als enige in een gigantische plas vocht. Waar komt dat nou vandaan. Blijkt dat de afvoer van zijn toilet open heeft gestaan en hij heeft zijn vuilwatertank dus even onder zijn camper geloosd.
Gelukkig was er nog niet veel in en de drolletjes hadden ze er nog niet achtergelaten alleen een paar plasjes. Lachuh....
Nu staat de klep weer dicht en we hebben daarna lekker gegeten.
Vandaag gaan we richting Belleville, dat ligt ten noorden van Toronto. Maar eerst gaan we naar het plaatsje Ajax want daar kan Bert, als Feyenoord aanhanger, tegen het plaatselijke bordje plassen Hi Hi Hi
Wordt vervolgd.

1. Erna Groen:
    7 juni 2018
    Wat n belevenis en idd wat n water. Zal een onvergetelijke indruk hebben gemaakt. Ziet er geweldig uit.
  2. Marijke:
    7 juni 2018
    Was het erg koud daar? Helemaal niet even zon? (regenboog).
    Maar het ziet er spectaculair uit.
    Groetjes uit zonnig Bourtange.
  3. RoCo:
    7 juni 2018
    Wauw hebben jullie ook een videootje? De foto’s zijn indrukwekkend. Leuk om via dit medium mee te reizen. Wij kijken uit naar jullie volgende spannende avontuur.
    Knuffies RoCo
  4. Sabrina:
    7 juni 2018
    Wel even een foto he dat hij tegen het Ajax bordje aan plast 😂😂😂