Belleville

8 juni 2018 - Canada, Verenigde Staten

Hallo volgers

Gisteren (donderdag)was een reisdag. Onze reis gaat van Niagra naar Belleville.
Was een verkeer onderweg en wat een slechte wegen.
Het is in Canada, winter en het andere seizoen is reconstruction.
De meeste wegen hebben hier te lijden van de strenge winters.
Ook wordt er hier anders gereden, kan je er niet links langs dan gaan we rechts of we schieten gewoon twee banen verder en gaan dan er langs. Dat is best wennen.
Het beste kan je gewoon op de middelste baan blijven en niet verschuiven naar andere banen.
Het was enorm druk en het was midden op de dag, kun je je voorstellen wat het tijdens spitsuur is.
We zijn ook nog even bij de Mac gestopt om met de kinderen en kleinkinderen te facetimen.
Dat het bij jullie zo warm is dat hebben we hier nog niet, maar het wordt beter zeggen ze.
En natuurlijk hebben we het plaatsje Ajax aan gedaan maar het plaatselijke bordje waar Bert tegen aan zou plassen stond op een heuveltje langs een drukke weg en helaas daar konden we niet stoppen 🙃
Richting Belleville zijn we van de snelweg afgegaan en zijn richting het ontariomeer gereden op weg naar een camping.
We hadden een camping doorgekregen van een campereigenaar in Niagara.
Maar we kwamen een bordje tegen van een RV campground ( RV =recreation Van)en we besloten daar eens heen te gaan.
Rijdend achter een schoolbus die de kindertjes onderweg afzette, kwamen we bij een pad richting campground.
En wat schetst onze verbazing, hangt er naast een Canadese vlag ook een Nederlandse. Er staat een molentje op het dak en er staan Nederlanders achter de receptie.
Een echtpaar, Jan Maat en Jannie met hun 27 jarige dochter Patricia komende uit de Alblasserwaard hebben in 2003 deze camping gekocht en runnen nu deze camping.
We hebben giga veel informatie gehad van ze en vandaag gaan we een route rijden die Jan voor ons heeft uitgestippeld. We gaan genieten zegt hij. We zijn benieuwd. Nu gaan we eerst ontbijten.

1. Leida:
    9 juni 2018
    veel plezier zo te horen is het een hele onderneming en genieten jullie .

liefs van mij voor julle 4 tjes
  2. Rombout:
    9 juni 2018
    Jan Maat is niet echt een gelukkige achternaam ;)