van Sainte-Anne naar Tadoussac

12 juni 2018 - Canada, Verenigde Staten

Hallo volgers

Vandaag gaat onze reis van Camping Mont-Sainte-Anne in  Quebec naar Rue du Bateau- Passeur in Tadoussac.

Als we door dorpjes /stadjes rijden en de mensen zijn buiten aan het werk worden we begroet 🖐dus groeten wij terug🖐we reden vandaag op een tweebaans en opeens zagen we een ganzen fokkerij je komt ogen te kort onderweg om alles in je op te nemen zoveel is er te zien wat een mooi, groen en uitgestrekt landschap we reden op verschillende bergen en we hadden een paar flinke stijgingen en dalingen  van maar liefst 11% als je de auto niet kon houden waren er uitvalstroken met grindbakken.

Onderweg kwamen we steeds posters tegen met de staart van een walvis dus we zijn op de goede weg de wegen waren heuvelachtig constant stijgen en dalen .

Na dat we een brug over waren gegaan naar een andere berg reden langs  de saint Laurent wat was die groot  kilometer lang en wat een schitteren uitzicht vanaf de plek waar we reden  jammer dat we geen 🐋🐋🐋gespot hebben.  Hebben ook even de benen gestrekt bij een bergmeer na 10 minuten rijden vanaf het bergmeer kwamen we aan bij een veerpont hiermee gingen we over naar de andere kant van de Lauwenszee een stukje varen van 10min  want daar lag Tadoussac.

1kilometer gereden en daar lag de Camping we bleven hier 2 nachten we mochten eerst de Camping bezichtigen voor we besloten om hier te staan dit hebben we gedaan ze hadden 1 grote plaats waar 2 campers op konden die hebben we genomen terug naar de receptie en de staanplaatsen geregeld camper geïnstalleerd en een wandeling gemaakt naar het stadje wat was dat een afdaling onderweg kwamen we een restaurant tegen en daar hebben we op de terug weg gegeten maar ja na een afdaling krijg je natuurlijk ook een hele klim na boven we zeiden tegen elkaar dit doen we morgen niet pakken wel een camper voor naar beneden .

Hannie,Pieter,Bert en Linda

1. Sabrina:
    13 juni 2018
    Jullie verhalen zijn echt leuk.
    Ik heb beeld bij alles .
    Walvissen en walvissen die verdwijnen zodat jullie ze niet kunnen spotten.
    Rennend de berg af , en hijgend met de tong op de tenen weer naar boven.
    En eten...heerlijk eten ...bbqen met wat druppels regen...top